בתכנים הקודמים בנושא ChatGPT, לקחנו נושא וביקשנו מהצ׳אט שיספק לנו הנחיות ומידע . הפעם נבקש מה ChatGPT שיעזור לנו לקבל רעיונות כללים עבור הנושא שלכם.
1.יותר, תמיד יותר טוב מפחות. בקשו מ ChatGPT ליצור עבורכם מספר רעיונות, חלקם לא יתאימו, אבל חלקם יהיו רעיונות טובים. פרומפט: "צור 20 רעיונות עבור [הזן את הנושא שלך]"
תכוונו את הצאט לתגובות הרלוונטיות. אם אהבתם רק חלק מרעיונות, ספרו ל-ChatGPT ואז הפיקו עוד. פרומפט: "אני אוהבת את הרעיונות 5 ו-12, צור עוד 20 רעיונות שדומים לאלה"
עודדו חשיבה שונה. כשאתם כותבים את הפרומפט השתמשו במונחים כמו: – ייחודי – מחוץ לקופסא – מפתיע – לא שגרתי כדי לשפר את התוצאות שלך.
השתמשו בטכניקות סיעור מוחות. בחרו כל פעם את אחת מהטכניקות המוכרות הבאות: <אני כותבת לכם אותם באנגלית, כי אלו השמות המקצועיים שלהן> פרומפט: "באמצעות טכניקות [ SCAMPER, 5 Why's, Six Thinking Mind Mapping, Starbursting], עשה סיעור מוחות בנושא הבא: [הזן את הנושא שלך]"
השתמשו בפאנל המומחים. הכריחו את ChatGPT לגשת לנושא מזוויות שונות. פרומפט: "אנחנו בפגישת סיעור מוחות עם: – מומחה שיווק – מומחה מכירות – מומחה למוצרים כל מומחה צריך להמציא 10 רעיונות על [הנושא שלך] מה יהיו הרעיונות״
זה היום ההפוך. נניח שאתם רוצים לעשות סיעור מוחות איך לגרום ללקוחות שלך להיות מרוצים יותר. תחשבו קודם מה יגרום להם להיות יותר לא מרוצים, ואז תהפכו את זה. פרומפט: "תן לי 20 דרכים כיצד לגרום ללקוחות שלי להיות יותר לא מרוצים מהמוצר/השירות שלי"
גישת צעד אחר צעד. לפעמים גישת שלב אחר שלב מניבה את התוצאות הטובות ביותר. 1. תעשיות 2. אתגרי התעשייה 3. נקודות כאב 4. פתרונות 5. רעיונות עסקיים להלן דוגמאות לשימוש בטכניקה זו עבור כל אחד מהשלבים:
א. תעשיות: פרומפט: "רשום את 10 הענפים המוכנים ביותר לחדשנות משמעותיות בעתיד הקרוב בהקשר “של [הנישה שלכם]
ב. אתגרי התעשייה: פרומפט: "זהה את 10 האתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים כעת בפני תעשיית [הכניסו את התעשייה שבחרת]"
ג. נקודות כאב: פרומפט: "זהה ותאר את 10 נקודות הכאב המשפיעותיות ב: [התעשייה שבחרת]"
ד. פתרונות: פרומפט: "ספק 10 פתרונות חדשניים לטיפול בנקודת הכאב הבאה: [הזן את נקודת הכאב שבחרת]"
ה. רעיונות עסקיים: פרומפט: "צור 10 רעיונות עסקיים חדשניים שבמרכזם: [הפתרון שבחרת]"
עד לכאן בנתיים, אני מקווה שפרומפטים אלו יעזרו לכם